דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מערכת השיקולים בהקמת אתר אינטרנט חדש 

מאת    [ 31/10/2005 ]

מילים במאמר: 1111   [ נצפה 6539 פעמים ]

בין אם יש לך או אין לך אתר אינטרנט, ההחלטה על הקמת אתר חדש עברה מערכת שיקולים לא מעטה עם דעות לכאן ולכאן. מרגע שנתקבלה ההחלטה, חשוב לבצע אותה נכון על מנת להשיג את התוצאה המיטבית ביותר עבורך. הנה מספר שיקולים שיעזרו לקבל את התוצאה הזו:

1. סיבה להקמת האתר
האם אתה יכול לענות לעצמך לשאלה "למה"?
האם יש לך כבר אתר ואתה לא מרוצה ממנו. אתה יכול להגדיר מה אתה לא אוהב בו? תרשום את זה.
אין לך אתר ואתה מרגיש שצריך? שרצוי? שכדאי? מה הציפיות שלך מאתר אינטרנט? תרשום אותן.

2. מהו התקציב?
הערכת התקציב צריכה להתבסס גם על המצוי וגם על הריאלי.... ככמות המציעים כך תהיה כמות ההצעות. המחיר ינועו בממוצע בין 500$ ל 5000$ והדבר אינו מעיד בהכרח כי ההצעההזולה היא הפחות טובה וכי הגבוהה היא בוודאות איכותית. קיימים פתרונות רבים מאד אך חשוב לבחור את הפתרון הייעודי עבור צרכיך. תוכל לקרוא באתר D-webs על טכנולוגיות וסוגי אתרים כדי להכיר מעט את המושגים.
דרך אגב - הידעת כי התשלום על אתר אינטרנט הינו הוצאה מוכרת במס?

3. האם יש דומיין? - בחירת ורכישת דומיין
הדומיין הוא כתובת אתר האינטרנט המצויה אחרי ה http://www.. תוכל לקרוא באתר D-webs כיצד לבחור שם דומיין והנה עיקרי הנקודות:

•  שם הדומיין (המתחם) אמור להיות גם שם האתר.

•  האם לבחור שם כללי או שם מותג (אישי)?

•  האם לבחור שם ארוך או שם קצר?

•  האם לבחור שם בו מופיע מקף (-)?

•  בהיעדר ברירה, האם להוסיף לשם הדומיין תחילית The או My?

•  באיזו סיומת לבחור? com? org? net? co.il?

המלצה - לרכישה הבטוחה והחסכונית ביותר של כתובות בסיומות .il מומלץ לפנות ישירות לאתר איגוד האינטרנט הישראלי, ובסיומות אחרות מומלץ דרך GoDaddy.com.

4. מה להציג באתר? - תכנון אישי מקדים למידע הרצוי
זוכר את השאלה "למה" בשלב הראשון? כאן אתה מנמק את התשובה.
צריך קודם כל לשבת עם עצמך ולהחליט מהו המידע אותו אתה רוצה להציג באתר ועד כמה תרצה להרחיב עליו. לאחר מכן נסה לחלק אותו למדורים, לכותרות ראשיות. דבר זה יקל מאד עליך לא להתבלבל מול מנהלי המכירות השונים אשר ינסו למכור לך את מה שהם מציעים ולא מה שאתה צריך.
תוכל לקרוא באתר D-webs מאמר המסביר כיצד לתכנן נכון את מבנה האתר.

5. איך בוחרים חברה לבניית אתרים? - סקר שוק ובחירת גורם מפיק בונה לאתר
איך בוחרים את אותו גוף אשר יבנה את האתר? אין תשובה אחת. קשה מאד לבחור.
קשה כי אתר אינטרנט הוא לא מוצר מדף כמו טלוויזיה, אותו אתה רואה וחוקר ויודע מה אתה מקבל תמורת כספך, אלא תהליך שאינך יודע, אלא רק בסופו, מה קיבלת ועד כמה הוא איכותי.

אז איך בוחרים? הנה כמה טיפים:
גלריית עבודות

•  האם אותו גוף לבניית אתרים מצניע או חושף את עבודותיו?

ידידותיות

•  האם אתרי האינטרנט של אותו גוף קלים לשיטוט וכל הכפתורים פעילים או שצריך להתמצא באתר בכל פעם מחדש?

עיצוב

•  האם האתרים המוצגים מעוצבים ברוח שונה וברעננות או שישנה תבניתיות מסויימת החוזרת על עצמה?

•  האם העיצוב יכפה עליך כי "זה מה שאפשר לעשות" או שיש לך החלטה בעניין?

תחושה כללית

•  האם האתרים משרים אווירה נעימה ומקצועית? האם אתה כך רואה את האתר שלך בנוי?

מקצועיות

•  האם מנהל המכירות מדבר לעניין או שהוא חוזר על "מנטרות" ומוכר לך מוצר מדף?

שקיפות

•  עד כמה מנהל מכירות של אותו גוף פתוח ונעים ועד כמה הוא "דוחף"?

•  האם הוא משתמש במינוחים מבלי להסבירם או שהוא ידידותי?

•  האם בסוף התהליך הבנת כמה עולה לך האתר או שאתה מריח את "שיטת הסלמי" באוויר?
אין אמת אחת לבחירת החברה שתבנה את אתר האינטרנט, אך אלו הם טיפים חשובים לצעדים הראשונים.


6. איך נרשם מסמך האפיון לאתר המיועד?
נאמר שקיבלת החלטה לחתום על הזמנת עבודה עם חברת X (מהסעיף קודם) איתה קיבלת החלטה להמשיך.
על היושב מולך היה בפגישה להבין טוב את העסק שלך, את רצונותיך, את קהל היעד שלך, ולהבין את המסגרת הכללית אותה אתה בוחר להציג באתר האינטרנט. על היושב מולך... בעיקר היה להקשיב לך. לאחר מכן אתה אמור לקבל ממנו אפיון אישי לאתר המיועד (שלא נראה "שטנץ" הנשלח לכולם) אשר מבאר עבורך את המאפיינים הבאים:

•  מרכיבי האתר וביאור משמעותם

•  מידת שליטתך בהם

•  נושא העיצוב

•  תנאי אכסנה

•  קבלת מערכת סטטיסטיקה לאתר

•  מאפיינים נוספים אשר מהווים אולי ערך מוסף עבורך ועבור קהל היעד

•  כל הסכומים המעורבים בהפקת האתר (בלי הפתעות שקופצות אח"כ ומגדילות את התקציב) ותנאי התשלום

•  הגדרת זמן להפקת האתר והתהליך המלווה אותו.

7. האם אתה שותף מלא לעיצוב ובניית האתר?
מאחר ואין בידך את הכלים הטכנולוגיים, ומאחר והנך רוצה להיות מעורב בתהליך על מנת לאשר את השלבים השונים בהתקדמות בניית האתר שלך, עליך להיות שותף.
הדבר נועד על מנת לצמצם לאפס את אי שביעות רצונך מהתוצאה הסופית של האתר, בכך שאתה הוא המאשר את העיצוב לאתר (יש לעיצוב משקל רב בהעברת המסרים לקהל היעד), אתה מאשר את המבנה של המידע המחולק באתר, ולא מתקדמים לשום שלב לפני אישורך הסופי עלך השלב הקודם.

8. סיום הבנייה תוך שביעות רצונך
סיום בניית האתר מתבטא בכך שהאתר מצוי באוויר ומוכן למעורבותך ותחילת הכנסת התכנים. גרפיקת האתר כבר שלמה, מבנהו הבסיסי מכיל דף בית, קטגוריות ראשיות, דפים פנימיים מעוצבים, אפשרות ליצירת קשר.

9. מי כותב את הטקסטים לאתר? - כתיבת תכנים
מטרת הטקסטים באתר היא בסופו של דבר להמיר את הגולש האקראי ללקוח פוטנציאל (ולא משנה אם אתה מוכר מוצרים, מציג שירותים או מספר על היכולות המוכחות שלך בשירה).
את כתיבת התכנים לאתר מומלץ כי אתה תכתוב, או מי מטעמך אשר חי בעולם התוכן שלך, ולא הגוף אשר בונה את האתר. הסיבה לכך טמונה במידת המקצועיות וההיכרות הקשורים לעולמך אותם אתה מבקש להעביר דרך האתר המיועד.
לפיכך, כתיבת תכנים נכונה באתר, כלומר המרת הגולש האקראי ללקוח פוטנציאל, נמדדת במספר מאפיינים. הנה מספר יסודות:

•  כל דף באתר אמור ליצור תגובה כלשהי של הגולש

•  איך כותבים כותרת של דף

•  ספר יותר על התועלות לגולש ולא על התכונות שלך

•  להתעקש על עיצוב נקי ופשוט

•  לשלב תמונות שתומכות בטקסט ולא שמסיטות את תשומת הלב ממנו

•  הקטין אי ודאות

•  להקפיד על הפרטים הקטנים

•  לשמור על פשטות
ניתן לקרוא את המאמר המלא באתר D-webs.

10. ולסיום, שיווק וקידום מתמשכים
העלאת אתר אינטרנט לאוויר היא תהליך מורכב וחשוב על מנת לשים את העסק שלך על המפה. אך הוא אינו השלב המסכם.
השלב החשוב באמת מתחיל לאחר שהאתר עלה לאוויר - שיווק האתר וקידומו.
תחום קידום אתרים הוא תחום התמחות ספציפי ומעורבת בו היכרות עם מנגנוני קידום האתרים ובעיקר - עם מנועי החיפוש.
למרות ההילה המקצועית, ניתן למצוא באתר D-webs תחת "מאמרים" כיצד גם באמצעים הקיימים ניתן לבצע מגוון דרכים הקשורות לשיווק וקידום.


לסיכום,
בניית אתר אינטרנט הינו תחום רציני ומקצועי וההתייחסות של החברה המבצעת צריכה להיות כזו. לאחר סיום בניית האתר והעלאתו לאוויר, הוא כרטיס הביקור שלך והוא הפנים שלך באינטרנט. בוודאי תרצה להשקיע את הזמן והמשאבים הנכונים בתהליך בהם גם השקעת כספית, על מנת להיות מיוצג באופן הנאות ביותר תוך שליטה על המידע.
אסא רשף הוא בעליה של חברת - D-webs- where webs born המפיקה ובונה אתרים בארומה אחרת. לאסא רשף נסיון של שנים רבות בתחום אפיון ואתרי אינטרנט וכפועל יוצא מכך D-webs בונה אתרים יעודיים אמיתיים עבור לקוחותיה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב